fredag 17 januari 2014

Tagtokiga ?

Ja man kan tro att vi på Pysseltagen har blivit alldeles tagtokiga :). Vi har en nystartad grupp Facebook som heter skapat med pyssseltagen. Den är tillför alla våra kunder och för oss i DT gänget. Vi kan alla visa vad gör med saker som vi handlat på Pysseltagen. Just nu utmanar vi er med att via era tags. Vi har redan fått in flera finfina tags. Idag kommer jag att bjuda på en "hjärtetag" som passar bra till Alla hjärtans dag.


Jag har tagit en vanlig tag i storlek # 8 . Klätt den med Foil Tape Sheets från Ranger. 
Sedan har jag använt en embossfolder från Sizzix. 


Sedan har jag "duttat" på färg. Jag har använt Black Soot och Antiqued Bronze ( Distress Paint ) Låt det torka lite och gnugga med torrt papper för ett ruffigt utseende. 
Jag sprayade röd mist på ett akvarellpapper och sedan rev jag ut ett hjärta. Hjärtat är embossat med Utee Clear som är ett tjockt embosspulver. Efteråt har jag chalkat med brun chalk, både i kanter och över hela.


Bokstäverna är utstansade i ett cardstock från Tim Holtz / coredinations som har en kärna i annan färg. Vilket gör det perfekt att sandpappra för en sliten look. Jag har använt Sizzix alfabet Word Play 


Den ena dekorationen är en stämpel som jag stämplat på krympplast för att göra en "berlock" av den. Grovt snöre i två färger och en metallberlock. 

Ha en skön helg vid pysselbordet // Helena





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar