måndag 19 maj 2014

Cylinderask med lådor.


Hej!

Idag visar jag hur jag har gjort denna cylinderask med lådor. 


Stommen är i chipboard. Skär ut 3st som är 4,5 x 27 cm. 
Ni behöver också 2 st som är 13,9 (höjden) cm x 13,5 cm.

Lägg dom i vatten en liten stund, tills det har slutat bubbla. Även de större bitarna lägger ni i vattnet. Ta bort de överflödiga vattnet och sen...

....torka dom på något runt. De behöver inte passa på exakt för de går att rätta till senare. Även de större bitarna torkas likadant. Detta tar ett tag så planera är ett bra tips om ni täner ge bort en sådan här :)

Limma och tejpa ihop ändarna samt måla kanterna. Färgen hittar ni här.

Klä med önskat papper både insidan och utsidan (jag glömde det här men de blir bäst att göra det innan ni sätter ihop den :P ) Jag har använt papper från Pion Design White blossom, Graphic 45 och Authentique Classique Elegant-nine.

Detta är själva cylindern. Måla insidan och kanterna på utsidan. Den ser lite ojämn ut i kanterna, det blev när jag torkade dom men med det blev bättre när jag satte ihop dessa med lådorna.  

Nu är lådorna på plats, 2 st på ena sidan och en i mitten på andra sidan. Har stansat ut med en Spellbinder dies och limmat den på de högra locket för att det ska gå öppna. 






mer material: 
spetspärlbandrosalime grön och stora rosor, 
sweethart blommor

Ha en bra vecka!
Kram Karolina


Pysseltagen-din scrapoas på nätet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar