måndag 5 maj 2014

Glas/flaskhållare.


Hej!

Nu börjar en tid med härligt väder och då blir vi sugna på att ha picknick i det gröna :) 
Ibland kan det vara svårt att få glaset står rakt och att det inte ska välta, så har jag gjort en lite lösning på detta. Ni kan välja hur stora eller små hålen ska vara beroende på om ni vill ha glas, burkar, flaskor medmera. Ni kan också göra den större med fler hål.


Jag har använt chipboard och måttet för denna är 10x15 cm. Har ritat två cirklar och där kan man ta vad som helst som passar ex skål, glas. Skär ut dom...

..... och sen skar jag en chipboardbit som är 10x15 cm som är till botten.

Klär dessa bitar med ett papper från K-Design Knock on wood- Roof, finns inte i shoppen men kan rekommendera andra snygga papper från K-design. Klä även den biten utan hål i. 

...och så här ser det ut. För att det ska se finare ut så klär jag in denna sidan också och då med ett enfärgat papper.

Pinnarna, stolparna...ja var jag nu ska kalla dom för :) har jag bara rullat pappret limmat i änden. Mätt ut på båda chipboard bitarna var dessa ska sitta och limma fast dom.

Tadaaa!.... en enkel dekoration.



Kan vara fin utan någon dekoration också......


Material:
Blommor- härhärhärhär och här
Bladdies från Tim Holtz (jag har använt disen med de mindre bladen)


Ha en bra vecka!
Kram Karolina


Pysseltagen-din scrapoas på nätet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar