måndag 23 juni 2014

Korg...


 Hej!

Sommar på riktigt är det nät vi har midsommar och hoppas alla hade en trevlig sådan :)

Idag visa jag en liten korg som man kan ge bort som en sommarpresent till någon.

Skär ut ett papper i måtten 25x20 cm. Biga 5 cm från varje sida och vik ihop lådan. Jag har ett vitt cardstock men ni kan också använda dubbelsidigt mönstrat papper.

Limma på de mindre bitarna på långsidan och sätt ihop
 (förlåt att bilden blev lie suddig :) ) 

Locket till korgen. 
Måttet på pappret är 10x25 cm och bigat på 5 cm, 11,5 cm, 13,5 cm och 20 cm

I mitten på lådan limmar/tejpar jag fast en pappersremsa som ska locket ska sitta fast i. Remsan är 20x2 cm och bigad 5 cm från ändarna.

Handtagen på korgen har jag stansat ut med en Martha Stewart stans. Jag har även dekorerat med spets och pärlband. De mönstrade pappret kommer från BoBunny-Primerose serien. 

Blommor och metalldekorationer, här och här, fick pryda korgen.

Ha en bra vecka!

Kram Karolina


Pysseltagen-dinscrapoas på nätet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar