fredag 6 juni 2014

Stencilskola nr 3


Ja det dröjde ett par veckor men nu är vi på G igen ! Både pysselsuget och ryggen samarbetar igen, skönt. 

Denna gången har jag använt mig av akrylfärg i samband med stenciler. Det ger ett snyggt och tydligt resultat och det är extremt lätt att styra var du får färgen. Det är dock viktigt att färgen inte är för tunn och inte för tjock. Jag som älskar Distress Paint tycker att de är för tunna för detta. DE som är perfekt är Martha Stewarts färger. De är alldeles silkeslena och krämiga. Och nyanserna är underbara. 


Den lilla skumsaken underlättar arbetet massvis. Du hittar den här . Det är flera st som ligger i en förpackning och kostar under 20 kr. Väl värt sitt pris :) 

Jag har använt flera nyanser av akrylfärg när jag jobbat. Blir så snygga skuggor / skiftningar. Moln och bakgrund är gjorda med akrylfärg/stenciler.


Övrigt material jag använt är papper från Autentique serie Flourish
Jag har embossat både blomma och bokstäver. Filmstripe från Tim Holtz. 

Vi ses igen nästa vecka // Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar