onsdag 4 juni 2014

Tombows akvarellpennor i fokus: del 2.

Då var det onsdag och dags för en ny teknik med akvarellpennorna igen.

Den här gången har jag startat med en detaljerad dies från Cheery Lynn, men vilken dies eller stickers som helst fungerar för den här tekniken. De här från Crafts Too till exempel. Jag har embossat den utstansade diesen med Rangers Liquid Platinum embossingpulver
En jättevacker färg, något mellan silver och guld. När man klistrat fast den på ett akvarellpapper är det bara att börja färglägga. Jag har använt blenderpen/penselpenna för att jämna ut färgerna lite. 
För att åstadkomma de mörkare partierna är det bara att lägga på mer färg med samma penna. 
För att få pappren att matcha har jag använt pennorna även på dem, runt kanterna, och samma embossingpulver. Jag har stansat ut motivet och cardstocken med Spellbinders label 8
Just den här diesen lämpar sig väldigt bra att göra "gångjärnskort" av. Man bigar helt enkelt så som bilden visar. Martha Stewarts scoringboard hittar du här. Därefter stryker man lim endast på själva "gångjärnet" och limmar ihop de två likadana delarna, där den bigade delen hamnar underst.
Hoppas att du blev sugen på att testa den här tekniken :-) Mer om Tombows akvarellpennor kommer. Håll ögonen öppna, så att du inte missar det!
Lena-Marie

2 kommentarer:

  1. Tack för att du delar med dig av ännu en idé som jag inte visste fanns! :-D Jag har massor av stickers som jag inte vet vad jag skulle göra med. Men nu vet jag :-D <3

    SvaraRadera
  2. Ja, stickers har vi väl alla ;-) och det är roligt att färglägga på andra sätt en dem man vanligtvis använder.

    SvaraRadera