onsdag 23 juli 2014

Tombows akvarellpennor i fokus, del 8.

Redo för lite tips om Tombows akvarellpennor igen? Då sätter vi igång!
Den här gången visar jag ett kort där jag embossat motivet, Wimsy Stamps Lovi'n Turtle, med Wows gröna embossingpulver på vellum. 
Därefter har jag färglagt sköldpaddan med akvarellpennorna direkt på baksidan av pappret. Tekniken går lika bra att använda på glassine. Jag trodde inte att akvarellpennorna skulle fästa varken på vellum eller glassine, men det gör de! Effekten blir lite som gammaldags blyinfattade fönster.

Jag har använt Spellbinders dies för att skapa ett cirkelformat kort med "gångjärn". Gångjärn kan man göra på nästan vilket kort som helst. Här kan du se hur man gör.

Band, halvpärlor och charms hittar du så klart i  Pysseltagens webbutik.
Det blev ett kort och enkelt inlägg idag... men, nästa onsdag är jag tillbaka med ett längre inlägg... mycket längre ;-) Ses vi?
. Lena-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar