fredag 1 augusti 2014

Mixed media från Sommarjippot


Jag kommer i några veckor nu att visa de alster jag arbetade med den helgen. En hel del av er var säkert och kollade lite. Här kommer fler bilder. Jag har arbetat med produkter från 13 arts. Gesso, medium, strukturpasta, akrylfärger och mister. Superbra kvalite tycker jag. Det finns ett startkit på pysseltagen som du hittar här

Denna tavla finns att beskåda i butiken för er som har vägarna förbi. Semesterstängt i en vecka till men du kan beställa i webshopen :) 


först grundade jag hela tavlan med Gesso. Sedan tog jag en mask och duttade i olika nyanser av 13arts akrylfärg. Mörkare mot mitten. 


Sedan tog jag en annan mask och acrylic gel medium. Detta gör att färgen inte stannar lika bra på den ytan som är täckt av gel medium. 


Jag har använt den matta misten, helt underbar tycker jag. Sprayat på ett område i mitten.


Jag sprayade med andra nyanser i utkanterna. Jag målade ett hjärta med den röda färgen, stödde över plastic filler. Smälte med embossfönen så det blev en skrovlig yta. Mistade med lite turkos över. Limmade fast det när det torkat.





Skuggade med Distress Marker. Avslutade med att leka med lite stämplar :) 



Hoppas ni njuter av sommarvärmen så ses vi snart igen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar