tisdag 28 oktober 2014

Enkel Halloweenpumpa

Denna vecka tänker jag bjuda på en superenkel "ledvärmeljus" pumpa som barnen kan göra nu när de har höstlov.


Behöver:
Orange cardstock (12"x12")
Grön cardstock
2st brads med långa ben (behöver inte vara så långa som de på bilden)
Linjal för inch
Blyertspenna
Sax och skärmaskin/kniv
Distressdyner om man vill; orange och grön
Håltång/syl
Lim
Led värmeljus


1) Börja med att skär till 1,5" breda remsor av den orange CS, runda kanterna i båda ändarna och gör hål för brads. Distressa kanterna.

2) Rita och klipp ut 3st löv på baksidan av det gröna CS, gör hål för brads (jag valde att göra en "halvmåne" på mina löv så mitt hål inte är på lövet), distressa kanterna.


3) Nu sticker du in en brads i varje ände på de oranga remsorna, på den ena ändan måste dock löven sättas på först. Nu är det bara att fördela remsorna så det blir jämt och snyggt. Tryck lite lätt ner löven och pumpan mot bordet så pumpan blir rundare. Nu kan du forma till löven om du vill.

4) Jag klippte till en liten remsa (ca 3,5cm x 4cm) av den gröna CS, böjde den runt en lite tjockare penna och limmade den ena kanten. Sen limmade jag fast den på löven för att täcka bradsen.

5) Dax att tända ledljuset :)  Denna pumpan kan man utveckla med att klä in en 5x5cm chipboard med orange CS och fästa pumpan på, så står den lite stabilare om man så önskar. 


Vill önska er alla en trevlig Halloween och sen en skön alla Helgons helg. Själv ska jag träffa en himla massa scrap-Helgon på Pysseltagens scrapträff i Åsljunga. Så vi får väl se om det blir lite bus eller godis ;) Booo
Kram DT-Malin

1 kommentar: