torsdag 30 oktober 2014

Halloweenpuma med tutorial

Även jag har lite pumpa-inspiration att bjuda på, det är ju trots allt Halloween i morgon :) Den här lilla pumpan kan man gömma små gottigheter i, och jag bjuder även på en tutorial!


1. Börja med att klippa ut mallen.



 2. Och rita av den med en blyertspenna på ett orange cardstock.



 3. Jag tycker det är lättast att skära ut de avlånga hålen med hjälp av skärmaskinen. Men det går ju så klart lika bra med skalpell och linjal.


 4. Sudda alla ev. blyertssträck som syns.



 5. Biga alla fyra flärparna som jag gör på bilden så blir det snyggare vikning när vi ska stänga boxen sen.

Jag bigar även de små flärparna som man stänger boxen med. (Tydlig bild under punkt 8)



 6. Jag plockar fram en distressdyna (Rusty Hinge) och färgar in kanterna en bra bit in på alla sidor.



 7. Nu tar jag en mörkare distressdyna (Vintage Photo) och färgar in en smal kant runt om.



 8. Så där! Jag viker bigningarna och rundar alla flärparna genom att försiktigt dra dem runt bordskanten en gång.

9. Nu stänger jag min lilla box.



 10. Jag plockar fram min fjärilspunch från Nellie Snellen (det här är mellanstorleken) och stansar ut 2 fjärilar i svart cardstock.



 11. Jag klipper fjärilen på mitten, slänger den övre delen och klipper bort ”svansen” mellan de nedre vingarna. Formar en båglik form under. Nu har jag basen till mina ögon!



 12. Stansar ut en cirkel med en 1”-punsch från EkSuccess.



 13. Klipper den på mitten så jag har utgångspunkten till en mun. Gör små hack som blir tänder och klipper en rundad form.



 14. Limmar på ögon och mun på min Halloweenpumpa. Lackar över med Glossy Accent.



 15. Skär ut en smal remsa i grönt cardstock som jag rullar runt en fil för att få den krullig.



 16. Stansar ut 2 löv (Tattered Leafs – Tim Holtz), så klart funkar det ju med andra lövstansar eller dies oxå ;)



 17. De är lite stora så jag klipper dem till en form som passar till pumpan och färgar in kanterna med lite Vintage Photo.



 18. Jag limmar fast snurklorna och bladen på pumpan.



 19. Och sist så fäster jag små vita pärlpluttar i ögonen.

Klart!!





Material som jag använt:
Cardstock - Orange, Svart & Grönt
Distressdynor - Rusty Hinge & Vintage Photo
Vass och superbra sax
Bladdies från Tim Holtz
1" Cirkelstans från EkSuccess
Fjärilspunch, medium från Nellie Snellen




Hoppas ni får en fin Halloween och en fin Allhelgona!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar