torsdag 16 oktober 2014

Loralie Designs stämpel, "Occupied".

För flera veckor sedan publicerade en av våra DT-tjejer, Malin Wiberg, ett motiv från Loralie Designs. Helt tokduktig på att färglägga är hon;-) Här hittar du det! Idag är det min tur att visa vad jag har hittat på med Loralie Designs, Occupied.
Så här ser stämpeln ut. Massor av lösa detaljer. Det är praktiskt när man som jag vill stämpla motivet på mönsterpapper och klippa ut det för att sedan foga ihop alla delarna till ett motiv. Tekniken kallas paperpiecing.
Förra veckan lovade jag att jag skulle visa vad man kunde använda alla överblivna Halloweenpapper till efter Halloween. Paperpiecing! Eftersom jag använt papper från Graphic45 - An Eerie Tale var det en enkel match att vända på papprena och använda baksidan, den är oftast ganska neutral på de flesta mönsterpapper;-) 
Om man lägger lite skuggor på mönsterpapprena så får de mer liv. Se bilden nedan.
Använd Tombows akvarellpennor i samma nyans som underlaget.  På kortet nedan har jag roat mig med att torka rent vissa detaljer på stämpeln innan jag stämplade. Sedan var det bara att rita dit det så som jag ville ha det. Ingen blomma på huvudbonaden, ingen nåldyna i handen och inga tygrullar gör stämpeln väldigt neutral. Så då kan det bli så här...
...eller så får den vara som den är och kan då se ut så här...
Papper från Maja Design och Doodlebug. 
Min blogg
Lena-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar