torsdag 23 oktober 2014

Medvetet rosa :)

Ja som ni säkert märkt så har vi ju rosa tema här i bloggen denna veckan, för att medvetet stödja Rosa Bandet-kampanjen mot bröstcancer.

En del av oss har haft auktion på Pysseltagens sida på Facebook, där våra alster alltså säljs till förmån för bröstcancer. Så även jag, så om du gillar min lilla ask och samtidigt vill stödja Rosa Bandet, så kila in till vår Facebook-grupp och lägg ett bud! Jag skickar (frakten bjuder så klart jag på) asken till den som har högsta budet vid midnatt!

Och här är då mitt lilla bidrag:

 Jag har målat, gjort decoupage och dekorerat en söt träask.


 Jag valde att göra dekorationerna ovan på en kakservett på så sätt kan man lätt ta bort hela servetten om man hellre vill ha burken utan dekorationerna :)

Lite rosor och dekorationsbär fick tillsammans med en pappersBH (som jag gjort mha några punchar och ett par spillbitar papper) pryda locket.



 Fina tags från RoxStamps i ett smalt band med pärlor som stopper.



 När man öppnar asken så finns det en liten anteckningsbok inuti med små yttepyttiga sidor.



 Kanten på locket har jag klätt med spets runt om och så hängt de söta små tagens i spetskanten.



Vitmålad och med vackert vintagemotiv med servett från Sagen Vintage Design.


Ja det var mitt alster för att visa respekt och hyllning till Rosa Bandet. Hoppas ni gillar det och springer in och lägger ett bud på fejjan!

Kram
BellaMio

1 kommentar:

  1. Beautiful box. I love how you decorated it. And for such a great cause too. Such an elegant gift.
    Lena
    xxx
    Lena’s Creations

    SvaraRadera