lördag 11 oktober 2014

Silhouette cameo...

Hej!



Tänkte jag skulle visa något helt annat än allt Halloween och juligt;))
Jag skaffade en Silhouette Cameo i somras och jag är så nöjd med detta köpet. Det finns otroligt mycket man kan göra med dom filerna som följer med maskinen, 50 olika "former".
Sen ska vi ju inte glömma Shopen som är länkad till programmet.
Där kan man lätt gå bananas;)) och det är inte dyrt för dom olika "formerna", 0.99-1.99 dollar, grovt räknat så är det med dagens valutakurs 8-16 kr.

Filerna som man köper i shopen laddas direkt ner i ens bibliotek som man själv kan sortera i olika kategorier för att lätt hitta;) Dessutom kan man ändra storlek, plocka bort och lägga till.

Är ni osäkra på om er dator klarar av programmet så kan ni ladda ner gratisversionen Här som följer med och testa och klicka runt.

Brandposten har jag köpt i online shopen och för att få ihop alla delar som man skär ut så finns det allttid en länk att klicka på när man är i shopen, där man får en kanon tutorial på hur man monterar det hela;)




En annorlunda och rolig gå bort ask till en brandman eller liten kille som gillar allt som har med brandmän att göra;))

Sen ska vi inte glömma bort att man kan lära sig att göra egna filer att skära ut också;) Än så länge så nöjer jag mig med utbudet i shopen;))

Bjuder på en liten sneak-peak på min adventskalender som jag gjort med hjälp av en köpt fil från silhoette shopen;)

 
Resten får ni se nästa helg!

Ha en trevlig lördag!

Kram

Erika


1 kommentar:

  1. Vilken fin brandpost! Håller med om att Silhouetten är grym. Jag har precis gjort en Haloween lykta med den. Jag gillar man kan ändra storlek med den så att det passar precis till det projekt man vill göra.

    SvaraRadera