onsdag 15 oktober 2014

Städa och göra rent!

Ja även om det inte är riktigt lika roligt som att pyssla så måste man ju göra rent ibland oxå! Och det finns många produkter i shoppen som är bra på det :)

Mitt allra allra bästa redskap för att hålla rent så jag ska slippa städa är ett sånt här fat:

Jag vet att man kan använda ett papper som man vikt på mitten, och det gjorde jag oxå i början. Men si det här är mycket bättre i min ögon :) Jag har min bästa embossingdyna (Ranger Distress embossing) och mitt favoritpulver (Ranger Fine Detail Embossing - Clear) ståendes på fatet i en hylla. Smidigt att bara ta fram när jag vill embossa. Enkelt att stämpla min bild/text lägga den på fatet och hälla över rikligt med pulver,  försiktigt skaka av! Å så fram med embossingfönen.

Funkar lika bra om jag vill leka med glitter, eller UTEE. Så nöjd för en så billig peng :)




Nästa sak som jag tycker riktigt bra om är en craft mat i någon form:
Jag har Tim Holtz craft sheet, det är riktigt bra om man använder mycket färger, distresser m.m. Jag har även ett sånt där bakplåtspapper i teflon, men de kan jag säga, att investera i ett riktigt underlägg (som detta urläckra i silikon från Heidi Swapp) är verkligen en bra investering. Det är tjockare, står emot lim och liknande produkter jättebra och ligger still mycket bättre än bakunderlägget. Det håller mycket bättre oxå!  

Jag gör enkelt rent mina med diskborsten:




 Vilka är dina bästa städ/rengöringsprodukter?

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar