tisdag 18 november 2014

Chalkpaint Adventsljusstake

Yes, Tisdag igen...och 5v och 1 dag till julafton. Så idag passar jag på att bjuda på en super enkel adventsljusstake för små blockljus i lite Vintage stil.


Har använt:
4st mellanstora konservburkar
Vit chalk paint färg
Vax transparent
Bildöverföringslack
Walnut Stain distressdyna
Vit cardstock att göra tags i
4 bilder att göra bildöverföring med (utskrivna på laserskrivare)
Jute band
4st små block ljus 
Snöflingestämplar, siffror och stazon svart stämpeldyna
Mossa från tomten (kom ihåg att man inte får ta mossa var som helst...fördelen med att bo i skogen och ha det på sin egen tomt)
4st små drickglas/ljuskoppar 


Jag har målat hela utsidan 2ggr med vit chalk paintfärg, sen bildöverföringen och sist vaxet. Sen stämplade jag på det som skulle stämplas och distressade kanterna och vaxade en gång till (japp det räcker med att vaxa en gång men jag glömde bort att jag skulle stämpla så det fick bli 2ggr här)

Tagen kan man köpa färdig, klippa ut med mönstersax eller en dies...man kan göra som man vill helt enkelt. Denna har jag stämplat med en siffror (vet ej märket o var de kommer ifrån) och sen satt fast med att linda runt lite juteband runt burken.

I konservburken har jag satt ett dricksglas upp och ner, så att ljuset kan stå stabilt på glasbotten. sen har jag stabiliserat allt med grön mossa. Ta dam..Klart för att tända första ljuset till advent :)


Jag har passat på att göra några sådan här burkar som jag ska sätta hyacinter i framåt jul. Ett billigt tips som värdinnagåva när man ska bort i jul. Pysseltagen har super fina cellofan/"plastpåsar" som man kan sätta ner dem i.


Ha en super bra vecka och hoppas ni massor av tid att pyssla nu inför jul, så ses vi nästa vecka :) tipp tapp tipp tapp...
Kram Malin

2 kommentarer: