torsdag 6 november 2014

Nu går det fort!!

Ja nu går det fort, rätt som det är så är julen här! Andra år har jag åtminstone köpt hälften av julklapparna vid den här tiden, i år har jag inte ens funderat på några klappar ännu...

Men julkort har jag hunnit med ett par stycken :) Idag tänkte jag först visa er ett sånt där servettkort med jultema, men ibland så tar det bara stopp! Jag har vikt asken och fått dit alla mönstrade papper, men sen tog det stopp, jag har provat med utstansat huvudmotiv, med en söt färglagd snögubbe, provat inte ha något motiv alls, men nä, det vill sig inte! Så idag blir det ett väldigt enkelt men i mitt tycke riktigt stilrent julkort i stället :)


 Vit cardstock på vit cardstock och så ett motiv och en liten bandsnutt! Ibland behöver det inte vara mer än så...



 Motivet är en jättefin stämpel från Vilda Stamps. Jag målade med distresspennor direkt på stämpeln, "andades" lite på den innan jag stämplade och så snabbt på med lite embossingpulver innan det hann torka. Tycker den är sååååå fin den här stämpeln!



Det vita pappret med bandet runt har jag embossat med en embossingfolder från Crafters Companion, gillar att de är tvådelade med olika mönster på sidorna :)


That's it! Jag som brukar ta 3 dar på mig för att få ihop ett kort fick till detta på 2 timmar! Det är nog rekord för att vara mig!!


Material:
Vit cardstock
Distresspennor - Peeled Paint, Black Soot och Stormy Sky
Christmas Elegance - Embossingfolder från Crafters Companion
Rött band
Superfine embossingpulver - Clear


Kram
BellaMio




1 kommentar:

  1. Det är jättefint! Jag har den embossingfoldern men har inte använt den än, men nu blev jag inspirerad. :)

    SvaraRadera