tisdag 9 december 2014

Enkelt ljust julkort

Då är det tisdag igen, idag kommer inlägget lite senare på grund av strul med tekniken.

Idag bjuder jag på ett ljust och enkelt julkort i pastell färger <3


Stämpeln är från Bildmålarna (tyvärr läggs Bildmålarna ner, ni hittar en hel del av stämplarna på rean) och är färglagd med Distress refilerna.
Jag har använt en Dies som ser sydd ut, när jag stansade ut motivet. och chalkade med walnut stain distress pad.
Det vita pappret ovanpå kortstommen är skimrande bröllops CS som är torr embossat med snöflingor (vet ej märket)
Tagsen är vanligt mellanbrun CS som jag behandlat med glycerin (finns på apoteket) ett antal gånger för att få fram läder/mocka känslan. På den ena har jag skrivit God jul.
Jag har valt att ha en enkel dekoration med en blomma och pepparkaksformar som man fick i ett av paketen i paketkalendern från Pysseltagen.


Ha en underbar tisdag kväll och hoppas ni har allt klart inför Nobelmiddagen imorgon. och vill man inte fira den så kan man ju fira min namnsdag. Tror faktiskt att det är det sistnämnda som majoriteten gör ;)
Kram DT-Malin

1 kommentar: