torsdag 29 januari 2015

Romantik

Det är inte långt kvar till Alla-hjärtans-dag nu så jag har knåpat ihop ett litet kort med de fina papperna från Maja Design.

 Jag valde att göra ett Flip-kort den här gången (beskrivningen till det hittar du här) de är så roliga att göra tycker jag!

Jag har använd dies från Spellbinders till ovalerna.



 Kuvertet har jag vikt själv på frihand, och hjärtanen är en salig blandning av utstansade från dies och punchar och några har jag klippt från mönstrade papper.



Lite rosor, blad och en kvist med dekorationsbär fick en plats på kortet.



När man öppnar upp kortet så finns där en söt liten vintage-bild och även plats att skriva en liten hälsning på.

Som stängning till kortet har jag använt kardborre den här gången.



Maja Design har ofta fina border på kanten av sitt papper och jag är sååååå dålig på att använda dem, men den här gången så fick jag till det :)

Runt kanten på framsidan har jag använt ett pärlband, limmade fast det med Glossy Accent som är perfekt för sånt pilligt limmande med sin smala pip.



Material:
Cardstock - Vit & Vanilla

Maja Design - Coffee in the Arbour - Lovely weather

Dies från Spellbinders - Elegant ovals & Fleur de Elegance
Distressdyna Vintage Photo till kanterna
Rosor i olika storlekar
Dekorationsbär
Hjärtandies - Memory Box 
Punch från Martha Stewart som oxå stansar ut hjärtan
Vintage-bild - Pion Design - Bilder från förr - Valentine


Firar ni Alla hjärtans dag? 

Kram
BellaMio


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar