tisdag 27 oktober 2015

Årets första julkort!

Hej!
Då var det dags, att äntligen få dra igång årets julpyssel. Många av er har säkert redan börjat :O) Jag tänkte börja med ett stilrent julkort i vitt och turkost. Jag började med att stämpla en av mina nya stämplar, föreställande en ren, på vitt papper.
Jag stämplade med distressink, Pumic stone och embossade med clear embossingpulver över.
Därefter arbetade jag in olika nyanser av Distressink.
Jag valde tre olika blåturkosa nyanser. Jag tog sedan fram en pensel och stänkte vatten över bilden.
Efter det skar jag ut motivet till en cirkel. Sedan monterade upp cirkeln på ett vitt kort som jag skurit ut från ett vitt canvas ark.
Nu började jag plocka fram alla dekorationer. Lite blommor, bär, bling och Cheeseclot.
Självklart vill jag att mina julkort skall glittra också, så jag duttade lite Glossy Accent på blommorna och strödde över CrystalSnow.
Jag valde också att rita dit en vit söm runt cirkeln med min vita Sharpie penna och värmde lite Embossing enamel på några fläckar.
Jag fäste sedan en chipboard med ordet "joy" på höger sida.
Till sist kunde jag inte låta bli att skruva upp en turkos mistflaska och stänka över lite droppar. ;O)Det färdiga kortet blev såhär!!!
Hoppas ni tycker om det. Vi ses nästa vecka!
MVH
DT-Malin Viberg (fd Näslund)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar