onsdag 6 januari 2016

Te påse förvaring.


Ett trevligt sätt att förvara sina te påsar på och ställa fram när man får te gäster.



Så här bigar du ask och lock.


Mät upp 3/4 på denna panelen.


Skär eller klipp.


Förstärk alla big linjer och klipp enligt bilden.


Underbart papper från Lemoncraft.

Jag klär både insidan och utsidan.
Det blir mycket stadigare då.



Jag tar ut ett tum hål med en punch.
Tycket att det är praktiskt och ser fint ut.


När jag skall limma ihop botten så gör jag alltid locket först och sätter på det .
Lättare att få det rakt med det stödet.
Jag skär ut 2 bitar som jag limmar en på utsidan av botten och den andra på insidan.




Jag skär till en botten platta av tjock kartong .
Distressar och klär med mönster papper.


Några  knappar från loppis blir fina fötter eller så kan man använda halv pärlor.



Klä locket med mönsterpapper och dekorera lite.


Lätt som en plätt !


Här är några fler...

Lycka till !


2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag tycker denna teahållare är jätte fin.
    Men varför måste ni använda 16 delar i era mått ?
    mvh Annemarie

    SvaraRadera
  2. Det blir lättare när man skall göra locket aningen större än asken.
    Jag tyckte själv att det var bökigt i början,men....
    Det blir lättare.

    SvaraRadera